Jette Benn er cand.pæd. i ernæring og biokemi, lektor, ph.d. på Institut for Uddanelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet og medlem af Forskningsprogrammet for Miljø- og sundhedspædagogik. Hun er uddannet som husholdningslærer og har et-årig efteruddannelse i ernæring og diætetik. Jette Benn har undervist på området husholdning, hjemkundskab, mad, forbrug og sundhed fra grundskoleniveau til kandidatuddannelser. Hun har især interesseret sig for børn og unges møde med mad i skolen som eksempel på den private settings møde med den offentlige og er optaget af begrebet praktisk klogskab og didaktiske overvejelser i relation hertil.
Monica Carlsson er cand.pæd., ph.d. og ansat som lektor på Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet og leder af Forskeruddannelsesprogrammet i Didaktik samme sted. Hun er medlem af Forskningsprogram for Miljø- og sundhedspædagogik og arbejder med problemstillinger knyttet til læring, undervisning og evaluering af undervisning og uddannelser samt muligheden for at udvikle en forskningsbaseret evidens på området og problemstillinger knyttet hertil.
Kari Kragh Blume Dahl er cand.pæd., cand.pæd.psyk, ph.d. i international uddannelsesforskning og ansat som adjunkt på Institut for Uddanelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet. Kari K. B. Dahl er medlem af Forskningsprogram for Miljø- og Sundhedspædagogik og forsker i pædagogiske og sundhedspædagogiske problemstillinger i ulandene særligt inden for læreruddannelse, grundskoleuddannelse, lærerkompetencer og professioner med særlig fokus på institutionskultur, livshistorie, metode og pædagogiske processer.
Lene Dørfler er sektionsleder i Udviklings og Forebyggelsessektionen i Silkeborg Kommunes Sundheds- og Omsorgsafdeling. Hun er uddannet sygeplejerske med diplomuddannelse i uddannelse og undervisning og cand.scient.san. fra Syddansk Universitet (SDU). Lene Dørfler har gennem 17 år undervist sygeplejestuderende og studerende på diplomniveau primært i fagene kommunikation og folkesundhedsvidenskab. Hun udarbejdede i 2004 publikationen "Egenomsorg - en litteraturbaseret udredning " for Sundhedsstyrelsen i samarbejde med professor Helle Plolgh Hansen SDU og har siden 2007 været ansat til at udvikle og implementere den borgererettede sundhedsfremme og forebyggelse i Silkeborg Kommune.
Beth Elverdam er mag.scient i antropologi, tidligere universitetslektor, nu uafhængig forsker. Hun har gennemført flere antropologiske feltarbejder i Danmark og USA, og er optaget af det hverdagsbaserede, trivielle og ureflekterede hverdagsliv i familielivet så vel som i forskningslivet. Hun har arbejdet med sygdomsopfattelse hos indvandrere, sundheds- og risikoopfattelse i børnefamilier samt det hverdagsbaserede arbejdsliv blandt praktiserende læger.
Lone Grøn er antropolog, ph.d. samt senior projektleder i Dansk Sundhedsinstitut. Lone Grøn har forsket i patientperspektiver på forebyggelse, kronisk sygdom og egenomsorg samt i det nære sundhedsvæsen (patientuddannelser, almen praksis). Lone Grøn har ganske særligt arbejdet med betydningen af henholdsvis en klinisk og en hverdagskontekst for adfærdsændringer med henblik på at forstå sameksistensen af medicinske og bredere humanistiske og moralske rationaler i arbejdet med livsstilsforandring og sundhedsfremme.
Geir Hyrve er cand.polit. og ansat som 1. lektor ved Høgskolen i Sør-Trøndelag, afdeling for helse- og sosialfag og i gang med en ph.d.-uddannelse på Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet. Geir Hyrve har evalueret flere tiltag inden for helse- og sosialsektoren i Norge herunder familieråd, fritidstilbud for marginaliserede unge og arbejdsmarkedstiltag for langtidsarbejdsledige. Han arbejder med casestudier og brugerorienterede tilgange til evaluering.
Marie Lavesen er sygeplejerske ansat i Lunge - og Infektionsmedicinsk Afdeling, Hillerød Hospital. Hun er master i sundhedspædagogik og arbejder med Forløbsprogramet for KOL bl.a. som projektleder på forskellige interne og tværsektorielle projekter omkring mennesker med KOL. Marie Lavesen har deltaget i udarbejdelsen af Sygdomsspecifik Patientuddannelse for KOL i Region Hovedstaden herunder beskrivelse af det sundhedspædagogiske grundlag, og hun underviser på efterfølgende kompetenceudviklingskurser for sunhedsprofessionelle. Marie Lavesen er derudover patientrådgiver i Danmarks Lungeforening.
Vinie Diana Hvidbak Levisen er konsulent på University College Syddanmark, uddannet sygeplejerske, master i forandrings- og læreprocesser samt certificeret coach. Hun underviser på forskellige sundhedsfaglige kurser og diplomuddannelser og har konsulentopgaver i kommuner, regioner og på arbejdspladser. Hun har specialiseret sig inden for forandring og læring på individ- og organisationsniveau kombineret med sundhedsfremmende og forebyggende kommunikation.
Helle Merete Nordentoft er cand.comm., ph.d. og lektor ved forskningsenheden for vejledning, erhvervs- og professionsuddannelse på Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet. Helle Merete Nordentoft er desuden sygeplejerske og sundhedsfaglig supervisor og forsker i, hvilken betydning kollektive vejledningsformer i det sundhedsfaglige felt kan få for medarbejdernes kompetenceudvikling i forhold til deres indbyrdes kommunikation og kommunikation med patienter og pårørende.
Ulla Pedersen er konsulent på University College Syddanmark. Hun er uddannet ergoterapeut, master i NLP og master i Sundhedspædagogik fra DPU. Ulla Pedersen har gennem flere år arbejdet med sundhedspædagogik og forandringsprocesser i sundhedsfremmeprojekter i både pædagogisk og sundhedsfaglig kontekst. Hun underviser på diplom- og efteruddannelsesniveau i kommunikation med særligt fokus på handlekompetence, empowerment og effekten af anerkendende pædagogik.
Helle Schnor er sygeplejerske og cand.cur. og ansat som udviklingschef i Psykiatrisk Center Glostrup. Hun har i foråret afsluttet en ph.d. afhandling om patientuddannelse i et sundhedspædagogisk og hverdagslivs perspektiv. Helle Schnor har arbejdet med kronisk sygdom, sammenhængende patientforløb og patientuddannelse og har sin kliniske og ledelsesmæssige erfaring fra onkologi, infektionsmedicin og lungemedicin. Helle Schnor har sammen med blandt andre Marie Lavesen været med til at udarbejde Region Hovedstadens kurser i Sundhedspædagogik for patientundervisere.
Dorit Ibsen Vedtofte er cand.pæd.pæd. og lektor på Professionshøjskolen Metropol. Hun underviser på sygeplejerskeuddannelsen og på diplomuddannelsen med særlig interesse inden for det pædagogiske område. Dorit Ibsen Vedtofte har udgivet lærebog i pædagogik for sundhedsprofessionelle og har skrevet artikler inden for samme område.
Karen Wistoft er cand.pæd., ph.d. og ansat som lektor på Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet og som professor (mso) på Institut for Læring, Grønlands Universitet . Hun har været aktivit medlem af Forskningsprogrammet for Miljø- og Sundhedspædagogik, DPU (AU) siden 2003, og har gennem årene forsket i værdi- og kompetenceproblematikker i sundhedspædagogisk praksis, forebyggelse og sundhedsfremme. Endvidere har hun forsket i mental sundhed i skolen, meningsfulde fællesskaber og meningsfuld med sundhed, ude-undervisning, økologiske skolehaver, naturformidling, seksualundervisning samt forskningsbasering af pædagogiske aktiviteter i såvel Grønland som Danmark.