"Blændende og grusom hudfletning af den britiske overklasse og den menneskelige forfængelighed (…) det er ganske enkelt helt forrygende godt. Så skarpt skrevet, at ordene skærer én helt ind i hjertet, medrivende sørgeligt og samtidig så underholdende og decideret morsomt, at denne anmelder flere gange tog sig i at le højt i al offentlighed under læsningen. (…)det bliver endog meget svært at vente til efteråret med at få de to sidste bind om Melroses tragikomiske liv." - Marcus Rubin, Politiken
"Det er forstemmende, misantropisk og sort-nihilistisk, men skrevet med en sarkasme og en ironi, der appellerer til den type indre latter, man godt ved, man ikke bør slippe løs, men som man alligevel ikke kan holde tilbage. Vi ser frem til, at de to resterende bind i serien foreligger på dansk til efteråret." – Per Krogh Hansen, Berlingske
"Det er ædende ondt og eminent velskrevet. St. Aubyn behersker ikke bare virtuost det kodesprog, som den engelske overklasse betjener sig af, men har et sprogligt overskud og en vittig elegance, så man føler sig hensat til Oscar Wildes berømte kyniske paradokser." – Jyllands-Posten
– ALT for damerne
”Til dig, der er klar til at dykke ned i årets bedste bogserie" – Magasinet LIV
"En hårdtslående skønhed." – Weekendavisen
"Vi skal tilbage til Oscar Wilde for at finde en tilsvarende gnistrende sproglig virtuositet" – Lars Ole Saurberg, JP
"Det er svært ikke at overgive sig til Patrick Melrose-romanerne. Læs, gys og grin over ”Downton Abbey After Dark”." – Kristeligt Dagblad
"(...) lige dele tragedie og komedie, elegant sprogbehandling og intens selvreflektion. Her skriver en hånd, der har noget på hjerte. Modigt og stilsikkert på den der helt særlige, under forståede måde, kun englænderne kan." – Fyens Stiftstidende
"Portrætterne er knivskarpe" – bognorden.blogspot.dk
"(...) en bog, du ikke kan komme uden om, en bog du aldrig vil glemme, et mesterværk. Storslået, vulgær, følsom, morsom, ironisk, sørgelig, men frem for alt et must, for alle os der elsker litteratur." – litteratursiden.dk
”(…) enestående velskrevne og nådesløst ironiske romaner.” – huskebloggen.bogspot.dk
”Velskrevet, spændende, smuk, skræmmende, deprimerende, ukuelig og med et spirende håb.” – vandreblandtege.blogspot.dk
”En tour de force. Edward St Aubyn når i mål med sit forehavende. Han får misantropien til at blomstre af og når frem til en begyndende forsoning med sin fortid. I processen er den engelske overklasse ganske vist blevet revet ned fra sin piedestal og demaskeret grundigt, men det er vel ikke er så ringe et stykke kunst?” – Tidsskriftet Epsilon
Det skrev den internationale presse:
”Ligesom Proust har Edward St Aubyn skabt en verden, som ingen, der er ved deres fulde fem, har lyst til at eksistere i, men som føles virkelig og levende og vanvittigt morsom og rystende afstumpet.” – Herald Tribune
”Allerede efter de første linjer var jeg fuldstændig tryllebundet … Morsom og bevægende social satire.” – Sunday Telegraph
”Den sorteste sorte humor er taget i brug til at skildre den ældre generations ondskab over for den yngre ... Den fik mine øjne op for en lang række oplevelser, som mig bekendt aldrig tidligere er beskrevet. Det kendetegner et sandt mesterværk.” – The Times
”Jeg elskede Edward St Aubyns Patrick Melrose-romaner. Læs dem alle sammen. Nu.” – David Nicholls, forfatter til Samme dag næste år
”En meditation over menneskeliv, der er forkrøblede på grund af den foregående generations synder. St Aubyn er og bliver en af vor tids bedste britiske romanforfattere.” – Sunday Times
”Edward St Aubyn har omformet sin forfærdelige barndom til noget strålende og rystende.” – Psychologies Magazine
”Blandt vor tids mest elegant skrevne og morsomme romaner … Enestående.” – New York Times
”Muligvis sin generations mest fantastiske romanforfatter.” – Allan Hollinghurst, forfatter til Den lange afsked
”Berusende vittig.” – The New York Review of Books
”Dragende … en mindeværdig tour de force. " – The New York Times Book Review
“Pragtfuld, strålende prosa … St Aubyn er fuldkommen frygtløs overfor opgaven med at optrevle og anatomisere karakterernes indre liv… ” – Time Magazine
“Forældres død, heroin, barndomsvoldtægt, følelseskulde, selvmord, alkoholisme … intet ved bøgernes handling kan forberede dig på den fortættede, bitre komik i St Aubyns univers.” – Zadie Smith, forfatter til Hvide tænder og NW
”Oser af kynisk humor, ond satire og britisk elegance ... Sammenligningen med Evelyn Waugh og Oscar Wilde er ikke grebet ud af den blå luft.” – Morgenbladet (Norge)